Arbeta hemifrån

Arbeta hemifrån

fredag 9 januari 2015

Kom ihåg att göra varje dag något som inspirerar dig.....låt dig aldrig gå miste om det du drömmer om

Hej och välkommen

Livet är väl märkligt ibland. Vi fortsätter dag ut och in med att göra samma saker utan att stanna upp och fundera på varför vi gör det.  Ibland låter vi det gå så långt att vi bara kraschar och kommer på att det var inte så här vi ville leva egentligen.

Att varje dag ta en liten stund till att göra något man känner sig bra av.  Såg dokumentären om Tsunamin, där familjer hade mist sina nära. Det gick liksom rakt in i hjärtat att kunna känna deras sorg och saknad och att de hade börjat leva mer närvarande efter allt. Kändes så vackert, så jag knappt kunde hålla tårna tillbaka

Att ge värde till sig själv och bara få vara med sig själv. Hur många tillåter det i dagens stressiga samhälle. Hur många går inte varje dag och funderar att detta skulle jag göra eller önskar allt det ska göra när de går i pension. Och vem tackar dig den dagen när du är där och du själv kommer på att oj, det här skulle jag gjort mycket tidigare och nu har jag inte den orken längre. Kanske låter detta väldigt dramatiskt, men jag säger detta för att ibland går man bara och önskar och önskar och så gör man inte verklighet av det. Jag var också där, men någonstans sa mitt inre att jag måste göra en förändring, annars kommer jag gå rakt in i väggen och aldrig kunna landa. Jag sökte mig till olika utbildningar och utvecklade mig framåt. Provade en del andra arbeten, som inte handlade om vård. Den stora dagen kom när jag bestämde för att skapa min egen verksamhet. Visst var jag rädd och rädd att misslyckas. Men något inom mig sa, att kan andra så måste jag också kunna. Det bästa var att jag behövde aldrig uppfinna det själv utan, jag kunde börja direkt in en nyckelfärdig internetverksamhet, med all utbildning, tjänster och produkter och det blev min egen digitala butik på internet. 

Så låt dig aldrig gå miste om det du drömmer om, utan ta dig en ordentlig funderare och kom ihåg att göra varje dag något som inspirerar dig. Det finns inga gränser, de är bara du som väljer var gränsen ska gå och låt ingen annan bestämma hur du ska leva ditt liv








Med detta vill jag önska dig en super bra dag 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gratis