Arbeta hemifrån

Arbeta hemifrån

torsdag 15 januari 2015

Att kunna förflytta sig är ingen dröm, utan fler och fler gör verkligehet av det

Hej och välkommen till min sida

Hittade en väldigt intressant artikel om Jay Meistrich och hur han för ett år sedan lämnade San Francisco och sålde och gav bort allt han ägde och flyttade in i en 40 -liters ryggsäck.




Han reste till 45 städer i 20 länder, tre Disneylands, och en kanin ön.Han arbetade också 50 timmar i veckan på att bygga och lanserar en start. I artikeln berättar han också att hans totala kostnaderna var mindre än hyran i San Francisco.

Att resa är inte samma sak som semester
Det finns en växande gemenskap av "digitala nomader" som lever ett platsoberoende livsstil. Vi är mjukvaruutvecklare, designers, författare, journalister, ingenjörer och alla sorters människor som delar en passion för det arbete vi gör och upplever världen.

Han föreslår att en nomadisk livsstil är ett produktivt sätt att bygga ett riktigt företag. Arr han jobbar hårt på att utöka en ambitiös start,  Och reser eftersom det är billigare, mer produktiva och mer inspirerande än att sitta på ett ställe. Att resa är den mest ansvarsfulla val till förmån för hans företag, hans ekonomi, och personliga utveckling säger Jay


Så här berättar Jay: 

Jag blev en nomad av misstag
För tre år sedan var jag beredd att lämna mitt jobb på Microsoft att flytta till San Francisco för att bygga en start. Min vän frågade mig, "men varför behöver du vara i San Francisco när du kan arbeta på en dator från var som helst?" Hans fråga gjorde ett mycket vettigt. När jag tänkte på det mer, började jag ifrågasätta mina antaganden om en "normalt liv", som inte vettigt i vår moderna värld.

Jag förkastar tanken på ett 9-5 jobb. Jag vill utforska världen medan solen är ute istället för att slösa dagsljus arbetar inuti och drömmer om min nästa semester.

Jag förkastar idén om att slå sig ner. Jag vill uppleva nya kulturer och äta nya livsmedel i stället för att fastna i trakten runt mitt hus.

Jag förkastar tanken på grejer. Det är inte storleken på min TV som är avgörande. Världen är mycket mer intressant än vad som finns i mitt hus.

Jag förkastar idén om tristess. Jag är ständigt omgiven av nya platser, människor och upplevelser. Jag har inte känt uttråkad eftersom jag började resa och jag har inte ens lust att titta på TV eller spela tv-spel längre.

Jag förkastar idén om att ha en enorm lista. Jag har en lista över saker att göra och jag gör dem.

Så off jag gick med mina galna nya idéer om livet i släptåg. Jag tillbringade sex månader reste runt Australien, Asien och Europa. Men det fungerade inte så bra.

Jag gav upp och fortfarande flyttade till San Francisco.  Att resa var kul, men jag hade en bra idé och jag behövde verkligen fokusera och få arbete. Vad bättre ställe att bygga min start än Silicon Valley?

Men jag fann snart mig själv att bli för bekväm och saktar ner, blir lätt uttråkad och distraherad, och tittar mycket på TV. Jag satt vid min dator i 12 timmar om dagen, men inte känna att jag var produktiv.

På en resa till New York, mina vänner gick till jobbet under dagarna, så jag gick ut och arbetade på kaféer och i Central Park. Plötsligt var jag enormt produktiv, få mycket mer gjort på sex timmar än i min vanliga 12-timmarsdagar. Samma sak hände några månader senare på en resa till London. Jag var även komma med bättre idéer eftersom de nya erfarenheter och omgivningen var att hålla mitt sinne mer aktiv.

Efter att ha räknat ut mönstret, lämnade jag San Francisco för ett år sedan, helt binda dig till en nomadisk livsstil. Och den här gången känns det som jag har räknat ut. Jag är glad, produktiv, möte stora nya människor, lära sig om verkliga globala problem att lösa, och jag framgångsrikt lanserat 

Detta är vad jag har lärt mig under det senaste året.

Att resa är billigare än att stanna hemma

Dessa är faktiska siffror beräknade från mina personliga utgifter vanor. Din lycka kan variera.

Via den länk kan du läsa hela historian om Jay  http://www.entrepreneur.com/article/241761

--------------------------------------------------------------------

Att det går att förändra vet ju de flesta. Men man kan börja med små medel. Har man för avsikt att starta igång med nån verksamhet på Internet. Så har man den möjlighet att börja med att prova hur det är att flytta sig det område man befinner sig i. Kanske ta datorn till ett café och jobba effektivt. Det gäller bara våga att använda olika platser till kunna jobba på och känna den fria livsstilen.

Jag brukar alltid ha dator eller Iphone när jag t ex, ska på nån resa med familjen, så jag kan lätt kolla igenom e-mail och annat som behövs. De kunder som är intresserade av sfm affärsmöjlighet är inte bara från Sverige, utan de är alla möjliga länder de kommer ifrån. Senast var i från Finland. Det intressanta är att Sverige har kommit en lite längre bit med att fått upp ögonen för den digital marknaden, dvs  svenskar har börjat hitta internetmöjligheterna att kunna skapa inkomst  via nätet. USA har varit igång en mycket längre tid en skandinaver, men fler och fler vill ändå ha en egen verksamhet sidan av den sysselsättning de har. 

Lyckan är att inte behöva vara tid och platsberoende i sitt arbete

Med detta vill jag önska dig bra fortsättning av dagen













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gratis