Arbeta hemifrån

Arbeta hemifrån

onsdag 7 januari 2015

Det gäller ändå att jobba disciplinerat och effektivt

Idag börjar allvaret för de flesta, att återgå till arbete efter lång tid med ledighet. 

En del tycker det är skönt att återgå till vardagen. 

Medan någon procent har ångest, att kanske inte vet vad de ska göra. Kanske inte har något arbete att gå till eller helt enkelt vantrivs på sitt jobb

Själv har jag jobbat en del mellan varven under julhelgen. Tog helt semester ifrån datorn och sfm,  i 2 dagar, helgen innan julafton och så julafton och juldagen. Nu har jag valt att arbeta helt hemifrån och ändå kunna vara nära min familj. 

Så den 12 januari börjar min och grabbens vardag. Han ska till förskolan och jag jobbar effektivare under tiden han är där. Det fina med att kunna jobba när man är vill att man kan lägga upp sin arbetsplan lite olika från dag  till dag. Men det gäller ändå att jobba disciplinerat och effektivt de timmar man beslutar att lägga tid på sin business.  

Jag läste Maritas Tarotskop idag och vad som händer vecka 2
Väldigt intressant och något som vi ofta säger är ordet "  inte " i meningar. Marita skriver att vår hjärna inte hör ordet inte och där har hon rätt. Detta fick jag också lära mig via stress och friskvårdutbildningen jag gick via Hälsoakademin Europa år 2007. Så om du inte vill att något ska ske , så säg inte ordet inte i den meningen, för då kommer det att ske.

Marita säger " Tänk på att mål och löften ska vara positiva och helst inte, innehålla ordet ”inte”.

Via denna sida kan läsa mer om Marita och Tarotskop











Med detta vill jag önska dig en super bra dag / Marjukka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gratis