Arbeta hemifrån

Arbeta hemifrån

måndag 22 september 2014

Nytt eget recept med lövbiff och Sökord " Jobba med datorn "

Hej och välkommen

Hoppas du haft en bra helg

Min helg var jätte bra med lite av varje. Målade de sista på vårt hus, lagade en god middag med lövbiff. Provade att göra ett eget recept, med att lägga in lite salladslök, ananasbitar, små baconbitar och ost och lite peppar och så rullade jag ihop detta i lövbiffen och stekte dem påvar sida och så i med grädde, stekt svamp och lite chili ost (bonjour) och potatisgratäng till detta och sallad. Det blev super gott och familjen åt som hästar. 

Vi var även iväg och handlade en ny cykel till vår stora dotter, för hon ska börja sin praktik i nästa månad på ett äldreboende. Det är en lite bit till arbetsplatsen, men ändå inte så långt att man behöver ta bussen, så cykel blev alternativet.

Och nu är det ny vecka och nya utmaningar. Vi har bokat vår resa till sfm utbildningen i London som är den 18 oktober. Både flyg och hotell är bokat. Så det ska bli riktigt kul att få träffa alla som ska dit.


Från det ena till det andra som vanligt satt jag och kollade på olika sökord, och var våra bloggar och hemsidor dök upp. Jag skrev meningen så här " Jobba med datorn " och då plötsligt kom jag in på en artikel där en tjej hade skrivit om sin sambo. Artikeln som hon hade skrivit började så här "Jag jobbar - han sitter bara framför datorn" och det här nämner hon också " Jag tror det är de små sakerna som fått mig att börja fundera. När jag far till jobbet så sitter han vid datorn. När jag kommer hem på kvällen sitter han vid datorn. " och det framgår i artikeln att sambon inte har jobbat något på de fyra åren de varit tillsammans.
Källa: http://www.expressen.se/halsoliv/manspanelen/jag-jobbar---han-sitter-bara-framfor-datorn/

Själv hade jag nog inte låtit det gå så många år som tjejen har låtit det ske. Nej jag hade faktiskt bett han att ta sig kragen eller helt enkelt försökt hjälpa honom lite på traven, att höra med honom vad han skulle kunna tänka sig för arbete och så sagt att vi hjälps åt och att  jag stödjer dig hela vägen, bara du vill detta och om han då ändå inte vill så hade jag bett honom flytta ut för då är det inte kärlek om man inte kan dela tillsammans i hushållet. 




Så tänkte jag att det finns säkert många som sitter och surfar även om de har arbete. Tänk så många timmar varje person lägger tid på Internet. I detta fall med hennes sambo så skulle han mycket väl kunnat ha ett arbete hemifrån, där man endast jobbar via Internet med sin dator. 




Med sfm internet verksamhet kan jobba var man vill bara man tillgång till Internet

Via svensk sfm sida går det bra att göra en intresseanmälan

Få en 7 dagar email info om koncpetet

Svensk  HEMSIDA





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gratis