Arbeta hemifrån

Arbeta hemifrån

lördag 27 september 2014

Att jobba som entreprenör innebär mycket tid till arbete och glädje

Hej och välkommen

Lördag och för en del är det en massa måsten, medan andra tar det som en vilodag

Själv har jag lagt upp dagen med nån timma jobb och sen ska jag bara mysa med familjen. Det får bli en runda till skogen för vi har verkligen en varm höstdag idag.

Idag tänkte jag prata om just hur viktigt det är att man tar små stunder och går ifrån sitt arbete ibland även om man brinner för det otroligt.  

Om man känner sig stressad eller vilsen så är det verkligen ett måste att tänka i hälsosyfte att det inte går så långt att man börja känna sig utbränd. Men är man anställd då kan det vara svårare att påverka mer än att berätta för sin chef hur det ligger till, att man kanske inte kan ta de svåraste arbetsuppgifterna i dagsläget. Men klart det kan också vara en svårighet att begära det , för det beroende på hur det ser ut på arbetsplatsen. I vissa fall m kanske man behöver ta en timeout och fundera på vad man vill egentligen. 

När jag jobbade i barnomsorgen för många många år sedan så kom jag till en punkt att det här går inte längre eftersom jag hade börjat ta jobbet med mig hem och aldrig kunde koppla av och hade ångest var gång jag skulle dit. Då fanns det bara för en sak att göra, det var att antingen stanna kavar och bli utbränd och sjukskriven eller gå vidare. Jag valde att gå vidare och började studera.

Att jobba som entreprenör innebär mycket tid till arbete och glädje och kan också innebära frustration om man känner att man jagar och jagar och inte kommer dit man önskar. Här gäller det också stanna upp och tänka vad var det som avgör att  man stiger upp och mår så bra av sitt arbete och inte tänka på att pengarna ska rulla in just den tidpunkten. Nej njut av det du inspireras av så kommer det också gå lättare. Att ha en planering och mål och en vision är ett måste så klart och framförallt ha kul och njut av varje framsteg och fira dem också därefter.

Lyssna till Stuart Ross ( grundaren av sfm affärskoncept) vad han säger om när man känner sig vilsen och stressad










Med detta vill jag önska dig en super bra dag :) 

Marjukka















Ta steget till digital entreprenör & arbeta hemifrån eller var du än befinner dig
Info via svensk sfm sida 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gratis