Arbeta hemifrån

Arbeta hemifrån

fredag 5 september 2014

Men alla dessa drömmar att tex, resa mera, skapa ett jobb som man stormtrivs med, ha mer ledig tid till roliga fritidsaktiviteter, att bara få tänka på sig själv,att vara mer med familjen, att inte behöva vända på varje krona i månaden osv

Hej och välkommen. Det alltid lika skönt när det är fredag, Jag och grabben min brukar vara lediga varje fredag och de hade jag alltid haft som en dröm i alla år då jag var anställd. Idag har jag verkligen gått efter min dröm och de är så underbart att få denna dag och vara med min son och följa hans utveckling och lägga upp dagen precis som han vill ha den.

Som vanligt satt jag på Facebook och jobbade lite och såg ett citat en vän hade delat .Jag fick en tankeställare av videon han hade delat, om hur livet är för de flesta i vår värld.

Videon visade hur vi skyndar på och stressar till varje del. Vi stressar till jobb, vi stressar hem, vi stressar att laga mat fort, för vi ska hinna med alla aktiviteter och så rullar det på tills nån får en varningssignal från att kroppen säger ifrån och sjukvården får fler och fler sönderstressade människor. Usch det låter inte klokt men visst ligger det nåt i att allt ska gå så fort. Vad är det vi ska skynda till egentligen?

Men alla dessa drömmar att tex, resa mera, skapa ett jobb som man stormtrivs med, ha mer ledig tid till roliga fritidsaktiviteter, att bara få tänka på sig själv,att vara mer med familjen, att inte behöva vända på varje krona i månaden osv..  Varför lär inte samhället oss att leva det liv vi egentligen innerst inne vill. Livet är väl ändå till att levas. Det kan inte vara speciellt roligt att som gammal säga till sina barnbarn att nej  jag ville egentligen göra så mycket, men vågade aldrig satsa, för jag var rädd för att vad andra skulle tycka och kanske om jag misslyckades så skulle de säga se där, det sa jag ju.

Jag hade också ett mycket stressat liv innan jag bestämde mig för att göra det jag verkligen ville. Mina drömmar hade länge varit att få jobba hemifrån och nära familjen. Men det tog mig 15 år att våga gå mot strömmen och göra det jag ville och visst får varje gång jag säger att jag jobbar hemifrån, förvånade blickar av de människor som jag möter och berättar om mitt liv och jobb. En del är väldigt nyfikna och vill veta vad jag gör och en del bara tänker. 

Men jag är verkligen tacksam över att jag fann sfm affärssystem och alla dessa entreprenörer som hjälper varandra.

Varje morgon är ett skutt upp ifrån sängen och se vad som kan ha hänt , en ny kund som kommit in under natten eller någon som har skrivit att de vill ha mer info osv...och så mina bloggar ska hållas regelbundet uppdaterade och annat smått och gott  

Vad får dig stiga upp morgonen och känna inspiration?


Lyssna till Stuart Ross ( grundarenav sfm internet verksamhet)

Stuart är en otrolig föreläsare och stöttar alla sina medlemmar i sfm



 


Vill du veta mera om konceptet?

Lyssna till svensk sfm video

HEMSIDA

Med detta vill jag önska dig en super bra fredag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gratis