Arbeta hemifrån

Arbeta hemifrån

fredag 8 april 2016

Varför inte få vara en modell för en dag? Eller skapa en egen parfym?

Hej och välkommen. Det åter fredag igen och veckorna bara rusar i väg. Idag tänkte jag ge tips på olika kulturella aktiviteter för den som behöver nya idéer att hitta på med sin vän, käraste eller familj


Genom Greatdays hittar du bland annat upplevelser inom dans & musik (lektion med sångpedagog, teaterkväll för två,  modell för en dag, familjeporträtt), hantverk (glasblåsning, glasfusing, skapa din unika parfym, silversmide för två), middag. m.m



 

Har man vägarna förbi Göteborg eller bor i Göteborg, så kan gå på Matvandring och då guidas man runt centrum. Med guidningen får man uppleva Göteborgs historia och intressant fakta om Göteborgs matstad. Under guidningen får man provsmaka olika delikatesser. Vandringen går till en av Göteborgs fantastiska restauranger och där få man middag och hela vandringen varar ca 2 timmar. Detta låter otroligt spännande och vill du titta närmare på priser , så kan gå in och läsa på Greatdays hemsida https://www.greatdays.se/kultur




Har man en tur till Stockholm eller är bosatt där så finns det möjlighet att gå på en aktivitet där man gör egen parfym. Kursen, Skapa din egen parfym, varar 5 timmar och jobbar med ekologiska ämnen. Detta ska jag verkligen prova när jag åker upp till min dotter. Låter hur spännande som helst. Man skapar sin egen doft utifrån vem man själv i själsdoften. Näsa får guida dig till dina minnen och efterhand hittat man sin egen doft. Man får med sig 5 ml ren parfym i sen egen doft och om detta kan läsa på Greatdays. Den här kursen går att gå året runt.

 
Det nästsista tipset för idag, är gå på kurs där man får vara Modell för en dag. Så berättar en deltagarna
" Det bästa och roligaste jag gjort på mycket länge! Dessutom har jag fina minnen av detta i form av bilder, så länge jag lever. Rekommenderas starkt :) " Man får träffa makeupartister som sminkar dig och du får hjälp och tips på vilka klädval du ska göra. Du kan också ta med egna uppsättningar av kläder för din fotografering. Det som ingår är att bli sminkad och du får ta med hem en digital bild av de bilder som fotografen fotograferar på dig. Vilken lyxig dag och detta kan man göra både i Göteborg och Stockholm och det varar 2-3 timmar. På Greatdays hemsida kan du läsa mer om det http://www.greatdays.se


Vi får inte glömma att det viktigt att göra en realx i mellanvarven för återhämta sig och få mer energi för att orka vardagen och vill jag tipsa om,  30 min Massage, en djupgående massage som minskar muskelspänningar i kroppen och skänker en behaglig stund för avkoppling. Detta finns att gå på många platser i Sverige , som tex Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås, Örebro, Linköping, Helsingborg, Borås, Falun, Gävle, Halmstad, Hässelby, Hässleholm, Karlskrona, Kristianstad, Kristinehamn, Luleå, Mora, Norrtälje, Nyköping, Sundsvall, Trelleborg osv...



Med detta vill jag önska dig super bra fredag och lova mig att du tar hand om dig väl och njuter av din lediga tid










http://jobbaviainternet.blogspot.se/2016/04/varfor-inte-fa-vara-en-modell-for-en.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gratis