Arbeta hemifrån

Arbeta hemifrån

torsdag 7 april 2016

Upptäck en Bartenderutbildning

Hej och välkommen till min sida

Idag ska det handla om mat. Hittade på Greatsdays hotellfrukost på för två. Deras buffé ska vara gudomlig och är inspirerad och skapad av kocken Tina Nordström. Detta är på Best alla Westerns Hotell i Sverige. Det är aldrig fel att börja dagen med en härligt god frukost. Se om Best Western finns just i din stad. Här kommer du till Greatdays hemsida http://www.greatdays.se

Allt det här ser verkligen läckert ut.



Något som jag skulle göra med min man är Italiensk vinprovning. Detta finns i Stockholm. Tänk att få en smakupplevelse av Italien. Och det som ingår i detta är , Prosecco som fördrink,  ett glas Langhe Nebbiolo , ett glas Barolo, ett glas Ripasso, ett glas Amarone och mycket mera till.


Vi älskar Italien, så nästa gång vi ska upp och hälsa på vår dotter i Stockholm, får det bli Italiensk vinprovning.









Hör och häpna genom Greatdays kan du finna en Bartendersutbildning, som kostar 11 990 kr och du måste ha fyllt 18 år för att kunna utbilda dig. Men vilken otrolig möjlighet och man får även 3 veckors praktik. Denna utbildning finns i Göteborg. Låter spännande, så t.om jag funderar på att gå den. Det alltid bra ha ett nytt yrke eller rättare sagt det bra med flera utbildningar, så man attraktiv på arbetsmarknaden. Läraren som utbildar heter Joakim Ditlevesen och har varit med från starten och Joakim är även författare för boken Baren, som används i utbildningens kursmaterial. Det som ingår i utbildningen är , barteknik ,drinkblandning, dryckeskunskap, kundservice, serveringsteknik, praktik och mycket mera till. Hela utbildning är på 4 veckor och därefter 3 veckors praktik. Genom Greatdays sida kan du läsa mer om utbildningen http://www.greatdays.se
 Skolan ligger inte så långt ifrån centralstationen, ca 15 min, så det är lätt att ta sig dit. Skolan heter Cocktailskolan och finns tillgänglig året runt, så det finns möjlighet att kunna utbilda sig vilken tid som helst på året. Min nyfikenhet blev nu ännu större, ska verkligen kolla upp detta.


Med detta vill jag önska dig en fortsatt bra dag








http://jobbaviainternet.blogspot.se/2016/04/upptack-en-bartenderutbildning.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gratis