Arbeta hemifrån

Arbeta hemifrån

tisdag 2 februari 2016

Där var ju nåt bra med Kokosnöten och Kokosoljan



Hej och välkommen till min sida

Har varit ute på en långpromenad idag. Försöker ta in en varje dag när jag har lämnat grabben i skolan och innan jag ska sätta mig och arbeta med datorn. Att jobba hemma har sina fördelar men det gäller vara disciplinerad och bestämma att det är jobb som gäller , de timmar man bestämt att jobba. 

Ska göra mig en god smoothies med blåbär, jordgubbar, banan, kokosolja, choklad sojamjölk och kvarg nu efter detta blogginlägg.

Ja där var ju nåt visst med en Kokosnöt. Provade kokosvatten en dag för att jag hade läst i en Må bra tidning att det skulle vara väldigt bra för hälsan. Det var det säkert. Men smaken var vidrig, så jag kunde inte dricka den. Men då löste jag det på ett annat sätt genom att jag köpte kallpressat kokosolja. Idag har jag det i min smoothies eller så äter jag som den är, par skedar om dagen.




Kokosnöten har många hälsofördelar. Har du inte provat så börja idag: Du kommer märka många fördelar.
" 10 hälsofördelar hos kokosnöten
  1. Stöttar immunförsvaret med sina antivirus, antisvamp, antiparasit och antibakteriella egenskaper.
  2. Ger en naturlig källa till snabb energi och sägs förbättra din fysiska prestationsförmåga.
  3. Förbättrar matsmältningen och ökar kroppens förmåga att ta upp näringsämnen.
  4. Förbättrar insulinutsöndringen och symtomen i samband med diabetes.
  5. Hjälper till att skydda kroppen mot cancer och motverkar fria radikaler.
  6. Ökar det goda kolesterolet och minskar risken för hjärtsjukdom.
  7. Stöder sköldkörtelns funktion.
  8. Skyddar njurar och motverkar urinvägsinfektion.
  9. Främjar viktminskning.
  10. Håller hår och hud frisk, förebygger rynkor och åldersfläckar. "

Med detta vill jag önska dig en fortsatt bra dag // Marjukka Bengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gratis