Arbeta hemifrån

Arbeta hemifrån

fredag 5 februari 2016

Att bryta upp

Idag tänkte jag vara lite personlig, vilket kanske jag inte är varje gång jag skriver.

För 16 år sedan kom jag i det skedet att jag inte varken visste vad jag skulle göra med mitt liv. På den tiden jobbade jag i barnomsorgen och som många andra tänkte jag när jag läste till barnskötare att detta skulle bli ett jätte kul arbete. Visst var det tills jag började skaffa egna barn.

Varje gång jag lämnade dem till en annan förskola och för att själv gå till mitt arbete hade jag alltid dåligt samvete. Jag tänkte nästan var dag, här lämnar jag mina för att ta hand andras barn. När jag fick min tredje tös, var separationsångesten ännu större och för varje barn jag fick vande jag mig aldrig att jag behövde lämna dem. Visst tänkte jag så är livet och att det är en övergång och att det kommer gå bättre. Men någonstans ville jag inte längre, ville inte vänta in tiden. Den var för kort att må dåligt och kännas sig mindre värd och alltid ha gråten inombords. Ingen frågade om hur jag mådde. Såg jag stressad ut var det ingen som kom fram och sa , hur har du det eller bara kunde ge en spontan kram och säga jag ser att du inte är dig själv, vill du prata. Nej jag vill inte anklaga någon men ibland om vi bara blir sedda kan mycket förändras.

Min räddning var att bryta upp och se om något annat och jag bestämde mig för att börja studera. Men priset att bryta upp, så sent som jag gjorde, ca 5 år för sent, var att jag hade börjat gå in i väggen och fick börja jobba med min hälsa, både inuti och utåt.

För att jag vill förmedla detta är för att det finns så många som går i samma mönster och vet inte hur de ska bryta upp eller våga förändra. Jag är verkligen tacksam att jag vågade ta steget och gå ifrån. Under åren som sen har gått har hunnit göra så mycket roliga möjligheter, både arbetat och studerat och sen startade jag eget och med det jobba endast via Internet med digitalt koncept

Att var egen är hårt arbete. Det krävs disciplin, att jobba de timmar man bestämmer att göra just den dagen. Men sen är det otroligt mycket frihet, att jag kan vara nära familjen och får jobba ifrån mitt älskade hem. Det bästa med sfm & dea affärskoncept är att man säljer inget utan det gör deras säljavdelning och man får betalt för deras tjänster och digitala produkter. Jag är oerhört tacksam att detta blev livet för mig just nu. Nu har det snart gått 5 år sedan sen jag började och brinner fortfarande för deras koncept och jobbet jag gör. Det som också är så bra, är man inte behöver sluta den sysselsättning man har från början direkt utan kan göra det efter hand. När man känner sig mogen.

Jag kan inte säga mer än att man måste prova själv för att förstå hur det här fungerar och hur friheten känns.



Tänk idag kan jobba var ifrån jag vill utan att behöva ha kontor eller vara beroende av en speciell plats. På vinterhalvåret har jag min arbetsplats i soffan med laptop i knäet. När värmen kommer brukar jag gå ut och jobba och jag har ofta med mig laptop eller Iphone med mig på våra resor.

Men som sagt  det sista jag vill säga idag är att har du funderat på göra något annat, så vänta inte. Det ingen som kommer klappa dig på axeln och säga åh vad bra att du stannade i något du egentligen alls vill vara i. Men däremot kan det bli så att du får svar om du går din väg, att så kan du väl inte göra. Eller så får du höra tror du på det. är det inte nåt bluff eller kan man leva på det där. Jag var väldigt skeptisk och från början och det är helt naturligt, så klandra inte dem som är missnöjda, för de har ingen kunskap, deras trygghet är att vara nedlåtande för de har aldrig själv vågat förändra. Men jag är åter tacksam att få jobba med ett så seriöst koncept och gemenskap av entreprenörer och de bästa utbildarna, förebilderna,  Stuart och Jay( grundarna av sfm & dea )

Vill du ha lite info hur man startar med detta eller bara en e-mail info om konceptet

Svensk video info
HEMSIDA




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gratis