Arbeta hemifrån

Arbeta hemifrån

torsdag 21 januari 2016

Dela med mig ett recept. Måste prova det

Hej! Det var ett tag sedan

Ruskigt kallt har det blivit även här nere i Skåne. Fick ta på oss riktigt ordentligt när jag skulle följa grabben till skolan. Han är just nu inne i en härlig ålder, ska snart fylla 7 år och har många idéer. Det är så kul och följa hans utveckling för nu har börjat lära sig stava och läsa lite. Under skolvägen brukar han läsa gatunamn, vilket ät jätte kul. Jag är så tacksam att jag har kunnat vara mer hemma med honom tack vare sfm affärskoncept, där jag kunna lägga upp min arbetstid hur jag vill och jobba hemifrån

Från det ena till andra måste jag dela med mig ett recept som jag fick av min dotter och jag tänkte prova de imorgon och ha kyckling sidan om och sallad och så klart ett glas rött vin är pricken över i-et

Omelettliknande rätt av Per Morberg http://www.vinochmatguiden.se/recept/per-morberg/potatis-och-zucchinifrittata




" Frittata måste en av världens bästa, snabbaste och billigaste maträtt. Den här omelettliknande rätten kan smaksättas och fyllas med det mesta - perfekt för rester och kylskåpsrensning. Frittata smakar dessutom lika bra till frukost, lunch och middag."

Ingredienser

 

Gör så här

1
Skiva kokt potatis och zucchini. Hacka vitlöksklyftorna. Fräs potatisen, zucchinin och vitlök i olivolja till det får lite färg. Tillsätt hackad färsk chili och smaka av med salt och peppar.
2
Vispa upp 12 ägg med salt och peppar och rör i grovt hackad basilika. Häll sedan äggblandningen över potatisen. Låt äggen sakta stelna i pannan och strö över rikligt med västerbottenost precis innan den blir fast.


Livet ska vara gott och leva

Med detta önska dig en super bra dag / Marjukka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gratis