Arbeta hemifrån

Arbeta hemifrån

onsdag 12 februari 2014

Stressa mindre ? Jobba mindre? Jobba via Internet?

Hej och välkommen till min blogg

Idag ska jag prata om dagligt ämne, som återkommer hela tiden, nämligen stress

Trött på " Ekorrhjulet" ? Att lämna barn tidigt på dagis? Jobba heltid, hinna laga mat, idrottsaktiviteter, läsa läxor med barnen och hinna umgås något innan läggdags , så ser vardagen ut för många och fler och fler börja tröttna på alltid bara stressa och aldrig känna riktigt med glädje

Hur som helst det går att förändra. Läs gärna min historia

Internet-Digital Marknadsförings foto.


När stressen börjar ta över hela tillvaron, genom att olika symtom börja ta fatt och man inte kan själv kontrollera den, då är det dags att se över sin tillvaro och snabbt börja förändra.

För över 10 år sedan jobbade jag i barnomsorgen och sa upp mig innan jag skulle helt gått in i väggen. Symtomen var där synligt med huvudvärk, återkommande halsont ( ca 10- 15 gånger per år) gnisslande tänder på nätterna, och att aldrig känna sig utvilad. När jag väl tog jobbet med mig hem och grät för allt,  då sa min man, " nu gör du det vill " och jag sa upp mig och började läsa inom trädgård och växter och det ångra jag aldrig att jag vågade ta steget att göra något annat och inte vara kvar och ha ont överallt för stressen hade tagit över och inte känna glädje för mitt jobb längre..

Jag förstår att i dagens läge som det ser ut i arbetsmarknaden så är det inte bara att säga upp sig. Men däremot kan alltid ta tjänstledigt om man nu vill börja läsa eller prova annat jobb.

Eller som jag gjorde för tre år sedan började sidan av mitt Wellness företag ( som jag startade 2007) med att jobba med en internet verksamhet , helt digitalt genom SFM , six figure mentors med all utbildning stege för steg.. Man behöver verkligen inte säga upp sig direkt utan jobba upp verksamheten och sen successivt lämna det bakom sig 

Idag jobbar jag bara med min internet verksamhet och har lämnat mitt Wellnessföretag bakom mig och oerhört tacksam för att jag får denna frihet  att vara nära min familj och min lille son behöver inte vara så långa dagar på förskolan och jag har fått ett liv med mer kvalitetstid med min familj . 

Via svensk support går det bra att göra en intresseanmälan ifall du också funderar på att jobba endast via Internet och kunna jobba hemifrån eller var du vill

HEMSIDA







Jag vill inte skrämma dig , men bara dela med mig vad som händer med kroppen när man stressar varje dag för mycket











Jag vill önska dig en under bara dag !! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gratis